VW zmniejsza na dwa tygodnie produkcję w Zwickau i Dreźnie

przez MDR SAXE

Stan na 26 września 2023 r., 18:54.

W ciągu najbliższych dwóch tygodni Volkswagen ograniczy produkcję w swoich zakładach w Moselle i Dreźnie w Saksonii. Powodem jest niski popyt na samochody elektryczne. W miarę zbliżania się 27. Forum Motoryzacyjnego w Zwickau w listopadzie dostawcy podzespołów dla producenta samochodów również malują niepewny obraz przyszłości.

Producent samochodów Volkswagen ograniczy na dwa tygodnie produkcję samochodów elektrycznych w swoich zakładach w Zwickau i Dreźnie. Rzecznik powiedział, że linia produkcyjna w Zwickau będzie zamknięta podczas jesiennych wakacji. Produkcja modeli ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron będzie kontynuowana na trzy zmiany.

Na dwa tygodnie wstrzymana zostanie także produkcja ID.3 w Fabryce Przezroczystości w Dreźnie. Powodem tej decyzji jest niski popyt na samochody elektryczne.

Nie jest jasne, co będzie dalej w Zwickau

Choć produkcja w Dreźnie zostanie wznowiona 16 października, nadal nie jest jasne, co stanie się w Zwickau po tej dacie. Spółka podała, że ​​odbyły się rozmowy z radą zakładową.

VW ogłosił niedawno, że nie przedłuży prawie 270 kontraktów, które wkrótce wygasają w Zwickau. W najbliższym czasie krążyły także pogłoski o możliwym zniknięciu przezroczystej fabryki VW w Dreźnie. VW teraz temu zaprzecza.

W Moselle na dwa tygodnie zostanie wyłączona także linia produkcyjna VW.
Prawa do zdjęć: MITTELDEUTSCHER RUNDFUNK

Producenci sprzętu samochodowego zmagają się z kryzysem

Schnellecke Logistics Sachsen GmbH, odpowiedzialna za dostawy wszystkich części zamiennych dla producenta samochodów VW z Zwickau-Mosel, również zmaga się z kryzysem sprzedaży swoich klientów. Dyrektor zarządzający Ralf Hoyer powiedział MDR SACHSEN, że we wtorek dowiedział się od VW, że linia produkcyjna w Moselle zostanie zamknięta w ciągu najbliższych dwóch tygodni.

Jako dostawca usług logistycznych Schnellecke Logistics Sachsen GmbH jest bezpośrednio zależna od producentów samochodów VW, BMW i Porsche.
Prawa autorskie do obrazu: IMAGO / Greatstock

Wielkim wyzwaniem dla nas jest to, że nie mamy pewności planowania, jeśli nie wiemy, co stanie się za dwa tygodnie.

Ralf Hoyer | Dyrektor zarządzający Schnellecke Logistics Sachsen GmbH

„Dla nas oznacza to, że mamy zbyt wielu pracowników, którym grozi częściowe bezrobocie”. Ma jednak nadzieję, że uda się tego uniknąć dzięki rozliczeniom czasu pracy danych pracowników.

W związku z trudnościami sprzedażowymi klientów, w tym VW, ale także BMW i Porsche, zatrudnienie w Schnellecke również ulegnie zmniejszeniu. „Dla nas największym wyzwaniem jest to, że nie mamy bezpieczeństwa planowania, jeśli nie wiemy, co stanie się za dwa tygodnie”.

Fabryka VW w Moselle jest jednym z klientów Schnellecke Logistics Sachsen GmbH.
Prawa do wizerunku: dpa

Na chwilę obecną nie są planowane żadne redukcje personelu

Pilnie potrzebuje zabezpieczenia planowania na przewidywany okres suszy w nadchodzących latach. „Obecnie nie planujemy żadnych redukcji zatrudnienia. W zależności od rozwoju produkcji naszych klientów, w skrajnych przypadkach może to oznaczać również konieczność redukcji zatrudnienia”.

Atmosfera wśród personelu jest napięta. Wychodzimy z fazy, w której desperacko szukaliśmy pracowników. Teraz następuje faza niepewności. Atmosfera mogłaby być lepsza.”

więcej na ten temat

Ten temat w porządku obrad:MDR SACHSEN – Radio La Sachsen | Wiadomości regionalne ze studia Chemnitz | 26 września 2023 | 16:30.

Pierce Caldwell

„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *