Mateschitz, urodzony 20 maja 1944 r. w St. Marein im Mürztal, przeszedł później przez dział marketingu firm Unilever i Jacobs do producenta pasty do zębów Blendax, zanim Mateschitz przeszedł na własną rękę w firmie Red Bull. Koncepcja marketingowa firmy w sporcie zakładała przede wszystkim bezpośrednią identyfikację z marką i jej nazwą.
Fakt, że RB w RB Leipzig reprezentuje RasenBallsport, a nie Red Bulla, wynika wyłącznie z zakazu reklamowania się w nazwach klubów w niemieckiej profesjonalnej piłce nożnej. W Salzburgu i Nowym Jorku oba kluby noszą nazwę firmy.
W Formule 1 Mateschitz świętował największe sukcesy z Sebastianem Vettelem, od 2010 do 2014 włącznie, rodowity Heppenheim i Red Bull zdobywali tytuły kierowców i konstruktorów. W zeszłym roku Red Bull powrócił na tron z mistrzem świata Maxem Verstappenem i ponownie dominuje w najwyższej klasie sportów motorowych w tym roku. Oprócz sportu i nieruchomości imperium Mateschitza obejmuje również różne media, w tym jego własny kanał telewizyjny. Pojawiła się również krytyka sportów często wysokiego ryzyka, w których Red Bull się reklamuje, ponieważ podczas sesji reklamowych dochodziło do śmiertelnych wypadków i upadków.
„Bacon geek. Ogólny czytelnik. Miłośnik internetu. Introwertyk. Niezależny łobuz. Certyfikowany myśliciel”.