Fot. Władimir Iwanowo (V)
Ze względu na rozpoczętą przez Rosję wojnę na Ukrainie czas i transporty do tych krajów i na Białoruś uległy skróceniu – mówi patrol litewski, który podejrzewa możliwe opóźnienia.
Litewskie patio twierdzi, że utrata rynku rosyjskiego, który jest jednym z głównych trendów, może wpłynąć na wyniki finansowe spółki.
Ukraina nie jest jednym z naszych najważniejszych trendów, więc ograniczenie przesyłek nie ma znaczącego wpływu na nasze wyniki. Podobnie sytuacja wygląda z przesyłkami z Białorusi. Rosja jest jednym z głównych trendów, więc suma dostaw będzie miała wpływ na wyniki finansowe, ale jest jeszcze za wcześnie, aby je przewidywać – podkreśla BNS Deimant ebrauskait, doświadczony przez litewskiego Pat.
Według BNS w ostatnich tygodniach przewozy między Litwą a Ukrainą stanowiły około 75-80%. Białoruś wysłała około 60% mniej, Rosja około 16%, a przesyłki przychodzące około 35%.
Według D. ebauskaitsa dostarczanie przesyłek lotniczych drogą lotniczą na Ukrainie stało się przestarzałe.
Choć sytuacja jest bardzo trudna, udało nam się znaleźć alternatywne trasy transportem, ciężarówkami, aktywnie współpracujemy z partnerami w Polsce i na Ukrainie, więc wysyłka jest dłuższa, ale na terenach, gdzie nie ma aktywnych działań militarnych, są one dostarczone, mówi D. ebrauskait.
Współpracując z innymi łatami, możemy zapewnić bezpieczniejszy łańcuch dostaw. Np. przy dostawie na Ukrainę przesyłki są transportowane do Polski łatą litewską, łata polska odbiera je i transportuje na granicę ukraińską, a łata ukraińska dba o ich dalszą dostawę – tłumaczy przedstawiciel patio.
Według niej przed wojną średni czas dostawy na Ukrainie wynosił 7-9 dni, a teraz trudno go określić.
Od 27 lutego. Nie otrzymaliśmy jeszcze potwierdzenia dostarczenia ukraińskiego patrolu – wyjaśnia D. ebrauskait.
Od 2 marca litewskie patio przestało wysyłać przesyłki handlowe do Rosji i Białorusi.
Ponieważ jesteśmy zobligowani do świadczenia powszechnych usług patio na Litwie, musimy zadbać o obsługę klientów prywatnych, bo oni mogą te przesyłki wysyłać, a my też musimy dostarczać wszystkie przesyłki przychodzące do odbiorców – powiedział przedstawiciel litewskiego patio. .
Patron podejrzewa m.in., że przesyłki mogą podróżować dłużej z powodu sankcji wobec Rosji i Białorusi oraz odwołania lotów.
Powielanie informacji BNS w mediach jest zabronione w mediach i na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS”.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują. źródła.
Motyw logistyki
„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.