„Rail Baltica”: wyjaśnij, dokąd pojedzie europejska kolej z Kauno do Lenkijos sienia | Biznes

Wszystkie zainteresowane strony mają możliwość w ciągu dwóch miesięcy zapoznać się z przygotowanym projektem specjalnego dokumentu planowania przestrzennego i przedstawić uzasadnione propozycje. Zawarliśmy umowę o współpracy, podejmując kroki w celu ustalenia procedur zatwierdzania.

Linia „Rail Balticos” łącząca Kowno z Polską stanowi jeden z najważniejszych odcinków tego projektu. Planuje się, kiedy zostaną ułożone pierwsze linie kolejowe na nowym szlaku w kierunku Polski – powiedziała wiceminister transportu Loreta Maskaliovienė. – Jesteśmy wdzięczni społeczeństwu za samorząd, który już wyraził zainteresowanie wyborem optymalnej linii kolejowej – zapraszamy do dalszej dyskusji w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań dla lokalnej ludności, regionu dla całej Litwy.

W 2022 roku przy wyborze optymalnego wariantu toru wzięto pod uwagę opinię większości mieszkańców: wybrano wariant najkrótszy, najbardziej oddalony od obszarów zurbanizowanych od torów kolejowych „Rail Baltics”. Pagal ją Regionalinės stotys yra nutomamos Marijampolė, Kazlų Rūdoje est w Šeštokuise.

Nowe europinės kørės geležinkelio dvikelijama tiesti naujomis teritorijomis to miejsce, w którym pozwalają na to możliwości techniczne, z wykorzystaniem istniejącego europinio geležinkeliao ružu. Trasa ta będzie w dalszym ciągu wykorzystywana do regionalnego transportu pasażerskiego i mobilności wojskowej. Obecnie pociągi towarowe kursujące pomiędzy terminalami intermodalnymi w Kauno to Western Europos.

Planuje się, że w trakcie podziału granicy Kauno i Lenkijos powstanie 116 nowych budynków, niezbędnych dla przyszłej infrastruktury kolejowej – tuneli, mostów, wiaduktów, wiaduktów, przepustów.

Jak podaje „Rail Balticą”, podróż pociągiem z Kowna do Warszawy zajmie nam 3,5 godziny, a z Wilna do stolicy Lenkijos dotrzemy w nieco ponad 4 godziny.

„Po intensywnych rozmowach z partnerem projektu, członkami zespołu i spotkaniami z zainteresowanymi weszliśmy w końcową fazę planowania przestrzennego. Nie czekając do końca roku, już przygotowujemy budowę odrębnych obiektów – wiaduktów samochodowych, wiaduktów dla zwierząt rząd zgodził się niedawno, że przed zatwierdzeniem specjalnego planu będzie można kupić od prywatnych właścicieli 154 działki. Podzieli się gruntami potrzebnymi pod nową linię, ale budowa niezbędnej infrastruktury dla kolei rozpocznie się wcześniej” mówi Dovydas Palaima, dyrektor AB „LTG Infra” Dyrekcja „Rail Baltica”.

Szacunek, kiedy plany będą gotowe, Vyriausybei potwierdził pod koniec tego roku. Po zatwierdzeniu planu specjalnego zostaną wszczęte wszelkie niezbędne procedury nabycia gruntów.

Właściciele i użytkownicy gruntów, na których terenie przeznaczona jest linia kolejowa europejska wraz z innymi obiektami infrastruktury, właściciele i właściciele gruntów sąsiednich zostaną poinformowani listem poleconym.

„Rail Baltica” to największy projekt infrastruktury kolejowej w historii Baltijos šalių, który zbuduje dwutorowa zelektryfikowana linia kolejowa o europejskich standardach łącząca Warszawę, Kowno, Wilno, Poniewieże, Rygą, Pernu i Taliną. Długość linii kolejowej „Rail Balticos” z Bendry w krajach bałtyckich sięga 870 km: na Litwie – 392 km, na Łotwie – 265 km, w Estonii – 213 km.

Danielle Currey

"Zły ewangelista zombie. Bacon maven. Fanatyk alkoholu. Myśliciel chcący. Przedsiębiorca."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *