Sieć sklepów z Polski już w Berlinie: Pierwszy sklep Pepco otwiera się w Niemczech – Berlin

Choć Pepco jest jedną z największych sieci handlowych w Europie, mało kto w Niemczech o tym wie. Wcześniej nie było tu oddziału. Teraz to się zmieniło. W czwartek w centrum handlowym Boulevard Berlin w Steglitz otworzył się pierwszy niemiecki sklep Pepco, w pobliżu „szczotka do piwa”. Odzież, artykuły gospodarstwa domowego, zabawki i artykuły dekoracyjne oferowane są na 550 metrach kwadratowych powierzchni handlowej.

Firma została założona w Polsce pod koniec 1999 roku. Obecnie w 78,8% należy do światowej grupy meblowej Steinhoff International Holdings. Pepco jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od marca 2021 roku. Grupa działa głównie na rynkach Europy Wschodniej – z dużymi sukcesami.

W okresie od października do marca sprzedaż Grupy Pepco wyniosła 2,4 mld euro, co oznacza wzrost o 17,3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W tym samym czasie w całej Europie otwarto 202 nowe oddziały Pepco, w tym 84 na zachodnich rynkach Austrii, Włoch i Hiszpanii.

Ekspansja początkowo na Niemcy Wschodnie

Jego firma wkrótce będzie miała więcej sklepów otwarty w Niemczech Wschodnich, powiedział Aleksandr Cikaidze. Kolejny otworzy się w Chemnitz. Siedziba główna powstaje w Berlinie. Według Pepco negocjuje z wieloma firmami operatorzy centrów handlowych i innych właścicieli.

Cikaidze powiedział, że istnieją logistyczne powody, dla których detalista początkowo kieruje się do wschodnich krajów związkowych: krótkie trasy dostaw do istniejących hubów logistycznych w Europie Wschodniej.

Pepco jest również pośrednio dotknięte rosyjską inwazją na Ukrainę, ponieważ z tym krajem sąsiadują ważne obszary handlowe. Według niedawnego oświadczenia firmy, wojna powoduje „zmienność i nieprzewidywalność”.

[Alle aktuellen Nachrichten zum russischen Angriff auf die Ukraine bekommen Sie mit der Tagesspiegel-App live auf ihr Handy. Hier für Apple- und Android-Geräte herunterladen.]

Ze swojej strony firma „przekazała hojną darowiznę dwóm organizacjom charytatywnym” na pomoc ludziom na Ukrainie i przy granicy z Polską. Istnieją również programy pomocy dla dotkniętych pracowników.

Oprócz odzieży w asortymencie znajdują się również artykuły gospodarstwa domowego. Zdjęcie: Pepco

Z Operator bulwaru Berlin z niecierpliwością czeka na nowego najemcę. Centrum handlowe należy do francuskiej grupy Klépierre. Dyrektor ds. wynajmu na Niemcy, Markus Schwarting, skomentował: „Pepco idealnie wpasowuje się w mieszankę oddziałów w centrum i sytuację popytową w obszarze zasięgu do Poczdamu”.

Gama produktów skierowana jest do rodzin: odzież dla dzieci, młodzieży i dorosłych wraz z miskami, sztućcami i innymi przyborami kuchennymi. Na próżno szukać markowych przedmiotów, większość produktów pochodzi od marek własnych.

Ceny są stosunkowo niskie. Niezwykłe są kwoty bez miejsc po przecinku. Oprócz euro na metkach znajdują się również inne waluty, takie jak polski złoty czy czeskie korony. Asortyment prawie nie różni się w zależności od kraju, powiedział Cikaidze. Ma to zalety cenowe dla niemieckich konsumentów.

Howell Nelson

„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *