Polska: przepisy dotyczące delegowania są dostosowywane do prawa UE

Polska rozważa zmianę przepisów dotyczących delegowania kierowców ciężarówek w transporcie drogowym. Głównym celem jest przestrzeganie przepisów Pakiet mobilności UE włączone do prawa polskiego. Zgodnie z unijnymi przepisami Warszawa jest do tego zobowiązana w tym roku. W efekcie spedytorzy krajowi i międzynarodowi podróżujący do Polski lub po prostu przejeżdżający przez nasz kraj staną przed nowymi prawami i obowiązkami. Tak powinno być w przyszłości Kierowca ciężarówkiktórzy korzystają z Polski wyłącznie jako kraju tranzytowego, nie są już traktowani jako pracownicy delegowani. To samo dotyczy pod pewnymi warunkami dostaw dwustronnych, tj. z dowolnego kraju do Polski iz powrotem. Terminy takie jak „tranzyt”, „kabotaż”, „dwustronny transport towarów” i inne zdefiniowane na nowo i dokładniej. Nowe prawo ma wejść w życie w ciągu kilku miesięcy.

Płaca minimalna i prawa kierowcy: pakt mobilności będzie realizowany poza UE

Rozporządzenie o delegowaniu Europejskiego Paktu Mobilności stanowi, że spedytorzy z kraju UE, którzy wysyłają swoich kierowców do innego państwa członkowskiego w celu realizacji tam zleceń (kabotaż), muszą przyznać swoim kierowcom prawa i płace zwykłe w tym kraju na czas trwania zlecenia – w szczególności w odniesieniu do odpowiednich płac minimalnych i okresów odpoczynku. Do paktu mobilności dołączają również państwa spoza UE, takie jak Norwegia, stwarzając problemy firmom transportowym w krajach o niskich kosztach pracy, które wcześniej były szczególnie konkurencyjne ze względu na swoje przewagi cenowe i kosztowe.

Możesz być zainteresowanym także tym

>> Polscy spedytorzy stoją przed dylematem kosztów
>> Norwegia wprowadza unijną dyrektywę dotyczącą delegowania pracowników

Grayson Hayes

„Komunikator. Profesjonalny badacz kawy. Irytująco skromny fanatyk popkultury. Oddany student. Przyjazny ćpun mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *