Ruch: policja chce zmniejszyć korki poprzez kontrole graniczne

TO Policja federalna chce zmniejszyć korki we Frankfurcie nad Odrą i sąsiednich polskich Słubicach w związku z rygorystycznymi kontrolami granicznymi, mającymi na celu ograniczenie nielegalnego wjazdu. W przyszłości kontrole powinny być rozmieszczone inaczej, aby nie blokować innego ruchu.

Wraz z wprowadzeniem stałych kontroli granicznych czasami tworzyły się kilkukilometrowe korki. Izba Handlowo-Przemysłowa (IHK). Frankfurt nad Odrą skarżył się na znaczne zakłócenia w funkcjonowaniu przedsiębiorstw transportowych i osób dojeżdżających do pracy w regionie przygranicznym. „Wiele przedsiębiorstw opiera się na regularnym ruchu granicznym, co jest dużym problemem. Efekty są znaczące” – powiedział dpa Potsdam Knuth Thiel, szef działu polityki gospodarczej w IHK Ostbrandenburg.

Burmistrz Frankfurtu René Wilke (po lewej), jego słubicki odpowiednik Mariusz Olejniczak i dyrektor policji Torsten Ebert spotkali się w czwartek, aby omówić konsekwencje kontroli granicznych dla regionu. Ruch drogowy na autostradzie w Świecku oraz na moście miejskim pomiędzy Frankfurtem nad Odrą a Słubicami. Poinformowało o tym miasto Frankfurt nad Odrą.

Jak zapowiadało miasto, kontrole wizualne i betonowe poszczególnych pojazdów na moście miejskim nie odbywają się już bezpośrednio przy przyczółku, ale na pasie środkowym. Ruch może teraz w dalszym ciągu przebiegać przez maksymalnie trzy zatrzymane pojazdy, a środkowy pas można wykorzystać do dłuższej kontroli. Ponadto należy usprawnić komunikację bezpośrednią, aby w przypadku poważnych korków można było szybko wdrożyć środki zaradcze – stwierdzono w oświadczeniu.

Policji Federalnej bardzo zależy na tym, aby kontrole graniczne w Świecku i na moście miejskim przeprowadzać w sposób jak najmniej zakłócający ruch – poinformował w komunikacie miasta dyrektor Inspektoratu Federalnej Policji Ebert. . Od około trzech i pół tygodnia władze bezpieczeństwa regularnie przeprowadzają kontrole tożsamości na pograniczu niemiecko-polskim. W niedzielę rzeczniczka policji federalnej powiedziała, że ​​nie jest to główna przyczyna korków.

„Dzięki autostradzie A12 Brandenburgia jest także krajem tranzytowym dla całej Europy” – stwierdził ekspert ds. polityki gospodarczej w IHK Ostbrandenburg de Thiel. „Infrastruktura w regionie przygranicznym przekroczyła już swoje granice. Wystarczy jeden mały gest, aby spowodować ogromne korki.” Powoduje to utrudnienia w ruchu handlowym. „Niektóre firmy twierdzą, że nie można tak dalej pracować. » W samym regionie IHK Ostbrandenburg działa 1500 polskich firm, które również mają swoich dostawców w swoim kraju. Ponadto dotyczy to 14 000 osób dojeżdżających codziennie do Brandenburgii z Polski. „Firmy zgłaszały spóźnienia do pracy”.

Premier Brandenburgii Dietmar Woidke (SPD) uważa, że ​​kontrole graniczne z Polską mające na celu zapobieganie nielegalnemu wjazdowi do Niemiec przynoszą sukces. W poniedziałek powiedział, że liczba wykrytych nielegalnych wjazdów znacznie spadła.

© dpa-infocom, dpa:231109-99-887437/3

Pierce Caldwell

„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *