Vežėjai įspėja: Z powodu zagrożeń w Lenkijoje przepływ krwi do Lietuvos pasienje ponownie wzrośnie

Aby nie ograniczać tranzytu krwi przez Lenkiję, przewoźnicy z zagranicy dostarczający towary do klientów będą zmuszeni wybierać najbardziej dostępne trasy – przejścia graniczne w Lietuvos, na Łotwie i Białorusi. Wtedy ciężarówki są poszukiwane w kraju, przygotuj się na dłuższy pobyt na granicy, wybieraj najkrótsze możliwe trasy, omijając kolejki, które znowu mogą się znacznie wydłużyć.

Linava, narodowy związek transportowy Litwy, ostrzega przed tym, przypominając, że podobna sytuacja miała miejsce na granicy z Litwą, kiedy Polska zamknęła ostatnie przejście graniczne dla pojazdów z Białorusi w lutym, ale dotychczas naczepy z Białorusi mogły przekraczać granicę do Polski w lawetach Lenki.

Według Zenona Buivydo, sekretarza generalnego Asociacijos „Linava”, już wtedy był największy kryzys w historii sektora transportowego na Litwie, bo nie było tak długich kolejek. W takim razie ten przypadek nie jest wyjątkiem, dlatego wszyscy przewoźnicy Lietuvos i ich zagraniczni partnerzy muszą być przygotowani na to, że końca trzeba się spodziewać jeszcze dłużej niż teraz.

„Niewątpliwie po wprowadzeniu przez Polskę tego zagrożenia na Litwie zwiększy się ilość tranzytu krwi, która będzie transportowana np. do Europy Zachodniej przez Litwę. Przywiezie je po przyjeździe Lietuvos pasienio kontroles postus en Belarus Arba przyjedzie z Łotwy, które będą wjeżdżane przez przejścia graniczne tego kraju i Białorusi.

To właśnie z tego powodu zwiększy się obciążenie dróg, a kierowcy traktorów będą zmuszeni dłużej stać w kilometrowych kolejkach. Następnie, prašome vilkikų vivijų ir kantrybų kantrybės, dokładnie zaplanuj trasy, wybierając najmniej zatłoczone punkty kontrolne pasienio. Bardzo realne jest to, że kiedy minie sytuacja kryzysowa, taka jak ta w lecie, którą będą musiały opanować organy celne, to możliwości innej instytucji” – mówi Z. Buivydas.

Stowarzyszenie „Linava” zwraca uwagę, że najdłuższe kolejki w tym roku to przejście graniczne Medininku, gdzie ponad 450 ciężarówek czeka przez 44 godziny, oraz przejście graniczne krótsze – Lavoriškių, gdzie średnio 9 godzin. czeka na 90 ciężarówek.

Danielle Currey

"Zły ewangelista zombie. Bacon maven. Fanatyk alkoholu. Myśliciel chcący. Przedsiębiorca."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *