Metrans: Rozbudowa sieci między krajami bałtyckimi a Bosforem – kolejowy transport towarowy | Aktualności | TRANSPORT

Europejska spółka kolejowa Metrans, spółka zależna Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), oferuje nowe połączenia kolejowe między regionem Morza Bałtyckiego, Europą Środkową i Turcją. Firma zapowiedziała, że ​​pociągi Metrans będą teraz obsługiwać Gdańsk jako kolejny terminal w Europie. Ponadto na południowym wschodzie, kilka kilometrów w kierunku Azji, do sieci Metrans podłączono terminal Halkali pod Stambułem. Sieć Metrans rozciąga się obecnie od Gdańska, Hamburga, Bremerhaven, Wilhelmshaven i Rotterdamu w północnej Europie po Koper, Triest, Pireus i Stambuł na południu.

Peter Kiss, dyrektor generalny Metrans Group: „Nowe linie bardzo dobrze wpisują się w strategię dynamicznego rozwoju grupy Metrans. Coraz więcej portów łączymy z naszymi terminalami węzłowymi, które są strategicznie rozmieszczone pod kątem obsługi kontenerów w całej Europie. Więcej połączeń to atrakcyjniejsza usługa dla naszych klientów, zarówno operacyjnie, jak i ekonomicznie.

Nowe połączenie z Turcją

Nowe połączenie do Turcji było możliwe dzięki współpracy z tureckim dostawcą usług logistycznych Omsan Logistics. 3 września pierwszy pociąg kontenerowy opuścił terminal przesiadkowy Metrans Dunajska Streda (Słowacja) w kierunku Stambułu do terminalu Halkali. Początkowo planowane są dwie cotygodniowe wycieczki w obie strony.

Dzięki dużej odległości nowe połączenie z Turcją przyczynia się jeszcze bardziej niż inne usługi kolejowe do zmniejszenia szkodliwego dla klimatu ruchu drogowego, a tym samym podkreśla zaangażowanie HHLA w zrównoważony rozwój. We współpracy z Omsan Logistics jest to szansa na zmniejszenie CO2-Zmniejsz wpływ na ten ważny związek.

Połączenie Polski z Morzem Bałtyckim

Jednocześnie Metrans dodaje połączenie z Morzem Bałtyckim do swojej sieci tras europejskich w Polsce. Od 5 września 2022 r. ruszy regularne połączenie między czeskim terminalem Metrans w Ostrawie a terminalem kontenerowym DCT w Gdańsku. Oznacza to, że pudła od klientów Metransu mogą przejeżdżać Polskę z południa na północ trzy razy w tygodniu w obie strony, z przystankiem pośrednim w Dąbrowie Górniczej koło Katowic.

„Umożliwiamy naszym klientom z Europy Środkowo-Wschodniej regularne połączenia z portem Gdańsk”, wyjaśnia pocałunek. „To mile widziane i długo oczekiwane stowarzyszenie, które oferuje nowe możliwości dla naszych klientów i rynku. Jak można oczekiwać od firmy Metrans, przedstawiamy zrównoważoną innowację: pociągi całopociągowe między Gdańskiem a Ostrawą mają zoptymalizowaną długość i mogą mieć długość do 750 metrów. Zwiększa to pojemność pojedynczego pociągu do 112 standardowych kontenerów i pomaga nam zużywać mniej energii na skrzynkę. »

Pierce Caldwell

„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *