Inwestor McWin przejmuje sieć restauracji L’Osteria

Stan na: 24 stycznia 2023 o 12:52

Europejska sieć restauracji L’Osteria wita nowego większościowego akcjonariusza: spółkę inwestycyjną wspieraną przez dwóch amerykańskich inwestorów, posiadającą rosnące imperium fast foodów. Umowa dotyczy trzycyfrowej kwoty liczonej w milionach.

Spółka inwestycyjna McWin przejmuje większość sieci restauracji L’Osteria. Chcą napędzać rozwój sieci w całej Europie i inwestują we współpracy z założycielami i zarządem L’Osteria, stwierdziła w oświadczeniu. Założona w 1999 roku sieć L’Osteria prowadzi 157 restauracji w ośmiu krajach Europy, w tym 131 w Niemczech i zatrudnia ponad 6000 osób.

Wysokość udziału nieznana

Nie wiadomo nic o dokładnej wysokości stawki. Jednak w ramach transakcji wartość sieci restauracji zostanie wyceniona na 400 mln euro. Cena nabycia zatem prawdopodobnie wyniosłaby co najmniej 200 mln euro. Transakcja wymaga jeszcze zgody organów ds. konkurencji i oczekuje się, że zostanie sfinalizowana do końca marca. Doniesiono, że założyciele L’Osteria Klaus Rader i Friedemann Findeis pozostają zaangażowani jako akcjonariusze mniejszościowi.

Za McWinem stoi dwóch amerykańskich inwestorów Henry McGovern i Steve Winegar, którzy stworzyli jeden z największych europejskich holdingów fast food. Firma posiadająca oddziały w Wielkiej Brytanii, Polsce i Hiszpanii inwestuje w gastronomię i technologię żywności w całej Europie; jego inwestycje obejmują Gail’s Bakery, Burger King Germany oraz Dean & David. Oczekuje się, że wraz z wejściem do L’Osteria łączna liczba restauracji w portfolio McWin osiągnie ponad 1500.

Pieniądze z Abu Zabi

„Głęboko wierzymy, że L’Osteria ma potencjał, aby stać się wiodącą grupą restauracyjną na rynku w Europie” – powiedział McGovern, współzałożyciel McWin. Firma inwestycyjna zarządza aktywami o wartości ponad miliarda euro. W sierpniu ubiegłego roku uruchomiła fundusz o wartości 525 mln euro, do którego jako darczyńca wniósł m.in. Emirat Abu Zabi.

Osteria chce w tym roku ekspansję w Polsce, a w 2021 planuje podwoić w ciągu najbliższych pięciu lat kluczowe wskaźniki, takie jak obroty, liczba restauracji i pracowników. Sprzedaż w 2022 roku wyniosła około 390 milionów euro. Jak to zwykle bywa w cateringu zbiorowym, sieć część swoich obiektów obsługuje samodzielnie lub zleca je franczyzobiorcom.

Pierce Caldwell

„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *