Litwini domagają się darmowych usług wspierających Ukrainę – odpowiedź firm „nikt nas nie zwolnił z podatków”

Czytelnik Vytautas zwrócił się do Delfi z prośbą o zwrócenie uwagi na litewskich operatorów telekomunikacyjnych, którzy nie świadczą bezpłatnych usług rodakom podróżującym na Ukrainę.

„Chciałem naświetlić sytuację i pomóc w jej rozwiązaniu. Miałem misję dostarczenia lekarstw na Ukrainę, do Lwowa, a ludzie jechali aż do Kijowa ratować dzieci.

Zaskoczony, że wszyscy operatorzy wciąż opuszczają płatny Internet na Ukrainie. W rezultacie jeden kolega w ogóle nie miał internetu, a drugi przestał działać, gdy internet osiągnął próg 50 euro.

„Myślę, że ludzie, którzy podróżują na Ukrainę, naprawdę zasługują na internet i darmowe rozmowy, a operatorzy telekomunikacyjni mogą im na to pozwolić i zrobić wszystko, co możliwe, aby Litwini na Ukrainie nie zostali bez łączności” – napisał Witold.

Jaunius Špakauskas, przedstawiciel UAB Bitė Lietuva, powiedział, że firma płaci duże pieniądze ukraińskim operatorom telekomunikacyjnym.

„Niestety nadal płacimy bardzo duże sumy ukraińskim operatorom telekomunikacyjnym za korzystanie z sieci naszych klientów. Niestety nikt nas z tych podatków nie zwolnił.
Ale myślę, że to świetnie, bo ci agenci wojenni na Ukrainie są wspaniali – mają związek. Świadczą usługi, obsługują klientów.

Bitė zapewniła bezpłatną komunikację wszystkim swoim klientom, którzy byli na Ukrainie w czasie wojny, a także zapewniliśmy bezpłatny kontakt klientom, którzy martwili się o taki bratni kraj w tym kraju.

Nawet 30 tys. Karty „Labas” z bezpłatnymi usługami przekazaliśmy Czerwonemu Krzyżowi, Związkowi Strzeleckiemu i Ukraińcom przeprowadzającym się na Litwę.

Udzieliliśmy wsparcia finansowego, przekazaliśmy najtrwalsze i gotowe do wojny smartfony ukraińskim żołnierzom oraz przekazaliśmy domowe usługi internetowe dla ośrodków dla uchodźców i ukraińskich rodzin w całej Litwie.

Przyczyniliśmy się i przyczyniamy w różnych innych znaczących formach. I niestety nie mamy możliwości świadczenia absolutnie wszystkich usług” – napisał przedstawiciel J. Špakauskas.

Audrius Stasiulaitis, przedstawiciel Telia Lietuva AB, zwrócił uwagę, że opuszczając Litwę lub Ukrainę, która jest obecnie refundowana, telefony łączą się z lokalnymi rynkami operatorów komórkowych.

„Od pierwszego dnia wojny na Ukrainie Telia zapowiadała, że ​​połączy się z tym krajem za darmo do co najmniej 31 marca. Bezpłatne rozmowy i SMS-y są dostępne dla wszystkich klientów prywatnych i biznesowych Telii, zarówno w przypadku połączeń lub SMS-ów z Litwy na numery ukraińskie, jak i dla osób na Ukrainie, gdzie mogą dzwonić lub wysyłać wiadomości na Litwę i do kraju bez dodatkowych kosztów.

Jednak bardzo ważne jest, aby zrozumieć, że Telia może obliczać i zwracać tylko usługi swojej sieci i abonentów. Opuszczając Litwę lub Ukrainę, objęte obecnie refundacją, telefony są połączone z lokalnymi rynkami operatorów komórkowych, dla których nie możemy obliczyć ani zwrócić żadnych stawek, umów ani minut.

Jeśli więc dzwonisz na ukraińskie numery w Polsce, dołączając do polskiego operatora, polskie firmy będą musiały zapłacić za połączenie, chyba że pobierają, tak jak my, darmowe stawki na Ukrainę.

Radą na zaoszczędzenie w tym przypadku byłoby dzwonienie na numery lokalne lub litewskie, łącząc się z sieciami operatorów ukraińskich. Lub skorzystaj z polskich kart operatorów, którzy zwracają połączenia na Ukrainę.

Innym sposobem jest dzwonienie lub komunikowanie się w Polsce za pomocą litewskich kart SIM. Ceny mobilnego internetu są regulowane w całej UE i są naprawdę niskie w całej Wspólnocie. Na Ukrainie ceny mobilnego internetu bardzo różnią się od tych w UE, więc nie możemy jeszcze oferować tam darmowych danych.

Wartość rekompensaty Telii dla klientów za połączenia do iz Ukrainy szacowana jest na dziesiątki tysięcy euro, a łączna wartość naszego bezpośredniego wsparcia dla Ukrainy przekroczyła już ponad 100 tysięcy euro. euro.

Telia za 53 000 osób dotkniętych wojną na Ukrainie kupiła wyjątkowo solidne i wytrzymałe telefony komórkowe i rozdała już ponad 10 000 euro Ukraińcom przybywającym na Litwę. Karty SIM Ežio z bezpłatnym połączeniem i internetem.

Bezpośrednie wsparcie Telii dla Ukrainy przekroczyło już 150 tys., z czego ok. 50 tys. są już rekompensaty za rozmowy”, pisze A. Stasiulaitis, przedstawiciel Telii.

Astai Buitkutė, przedstawiciel UAB Tele 2, powiedział, że rozmowy z klientami Tele 2 na Ukrainie nic nie kosztują.

Tele2 oferuje swoim klientom bezpłatne rozmowy i SMS-y do iz Ukrainy. Dane internetowe są obecnie bezpłatne dla klientów Tele2 w tym kraju.

Podjęliśmy te środki od pierwszego dnia wojny i nie będziemy ich mieć, dopóki ich nie zastosujemy – będą zależeć od sytuacji. Już w pierwszych dniach wojny, w pośpiechu z uruchomieniem funkcjonalności darmowych rozmów, SMS-ów i danych internetowych, wybraliśmy opcję zwrotu tych kwot na konto klienta.

Oznacza to, że klient został obciążony za usługi w czasie rzeczywistym, ale kwota ta jest odliczana podczas wystawiania rachunku i nie będziesz musiał płacić za te usługi. W razie potrzeby zalecamy zwiększenie dostępnego limitu kredytowego.

W ciągu zaledwie kilku dni wprowadziliśmy zerową stawkę na wszystkie usługi do iz Ukrainy, dzięki czemu klienci nie muszą nic więcej robić. Ta stawka dotyczy klientów prywatnych, biznesowych i przedpłaconych usługi Pildyk.

Przed wyjazdem za granicę zawsze możesz sprawdzić, czy Twój telefon ma włączoną transmisję danych w sieci. Jeśli telefon nie jest podłączony do sieci za granicą, możesz spróbować ręcznie połączyć się z innym operatorem i ponownie uruchomić urządzenie.

Istnieje również różnica w kraju, do którego się wybierasz. W krajach UE (EOG) ani rozmowy, SMS-y, ani dane internetowe nie podlegają dodatkowym opłatom, ale istnieje limit ilości danych internetowych, z których można korzystać. Dlatego warto sprawdzić, ile danych internetowych Twój plan może wykorzystać w innych krajach UE.

Jeśli podróżujesz do kraju spoza UE (EOG) – za połączenia i transmisję danych obowiązują dodatkowe stawki, dlatego przed wyjazdem warto zwiększyć limit kredytu.

Klienci Pildyka podróżujący za granicę powinni dezaktywować dotychczasowy plan i przejść na plan „Standardowy” lub plan UE, jeśli klient znajduje się w kraju UE (EOG).

Jeśli brakuje danych internetowych za granicą, można je dodatkowo zamówić. Jeśli niespodziewanie osiągnąłeś ustalony limit kredytowy, możesz go zwiększyć, logując się do samoobsługi Tele2 lub dzwoniąc pod numer długoterminowej obsługi klienta (+370 684 00117)” – powiedział przedstawiciel A. Buitkute.

Surowo zabrania się wykorzystywania informacji opublikowanych przez DELFI na innych stronach internetowych, w mediach lub gdzie indziej, lub rozpowszechniania naszych materiałów w jakiejkolwiek formie bez zgody, a jeśli uzyskano zgodę, DELFI musi być podane jako źródło.

Howell Nelson

„Typowy komunikator. Irytująco skromny fan Twittera. Miłośnik zombie. Subtelnie czarujący fanatyk sieci. Gracz. Profesjonalny entuzjasta piwa”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.