Media społecznościowe – dla Niemców i Anglików to znacznie więcej niż tylko informacja i rozrywka

Media społecznościowe i cyfryzacja dotykają obecnie niemal każdego aspektu codziennego życia. Wielu konsumentów na całym świecie korzysta z platform społecznościowych nie tylko do celów kontaktów społecznościowych.

Z YouGovem Profile globalne Zapytaliśmy konsumentów, czy korzystają z mediów społecznościowych przede wszystkim w celach informacyjnych i rozrywkowych. W tej analizie skupiamy się na krajach europejskich, z których każdy ma co najmniej 2000 respondentów. Na całym świecie 58% konsumentów korzysta z mediów społecznościowych właśnie w tym celu: dla rozrywki i informacji.

Niemieccy konsumenci plasują się powyżej średniej międzynarodowej (65%). Portugalczycy najczęściej korzystają z mediów społecznościowych w celach informacyjnych i rozrywkowych (69%), a tuż za nimi plasują się Polacy (68%).

Jednocześnie ponad jedna czwarta Niemców (26%) nie zgadza się ze stwierdzeniem, że media społecznościowe wykorzystują głównie w celach informacyjnych i rozrywkowych. To plasuje Niemcy tuż za Wielką Brytanią – 33 procent Brytyjczyków nie zgadza się z tym stwierdzeniem, co stanowi najwyższy wynik spośród dziesięciu krajów europejskich, które analizowaliśmy. We Francji i Austrii ponad jedna piąta (odpowiednio 23 i 22 procent) nie korzysta z mediów społecznościowych głównie w celach informacyjnych i rozrywkowych. Konsumenci greccy i włoscy najrzadziej nie zgadzają się z tym stwierdzeniem (po 10%).

Do czego jeszcze można wykorzystać media społecznościowe? 63% Niemców twierdzi, że korzysta z mediów społecznościowych głównie do utrzymywania kontaktu z przyjaciółmi i rodziną. Tak twierdzi 62 ​​procent wszystkich respondentów na całym świecie.

Metoda: Wyniki te opierają się na danych YouGov Profile globalne od kwietnia 2022 r. Badaniu poddano 10 krajów w Europie, w każdym kraju wzięło udział co najmniej 2000 respondentów w wieku 18 lat i więcej.

Dzięki YouGov Global Profiles można analizować grupy docelowe na najważniejszych rynkach dla przedsiębiorstw, korzystając z ponad 1000 pytań zebranych jednakowo w 43 krajach na całym świecie.

Kliknij Tutaj do demonstracji profili globalnych.

Grayson Hayes

„Komunikator. Profesjonalny badacz kawy. Irytująco skromny fanatyk popkultury. Oddany student. Przyjazny ćpun mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *