Niemcy są przeciętni, jeśli chodzi o sztuczną inteligencję

Sztuczna inteligencja

17 listopada 2023 r

Autor: Peter Kellerhoff

Czas czytania: około 1 minuty

14% firm na całym świecie jest w pełni przygotowanych na wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI), w porównaniu z zaledwie 7% w Niemczech.

Sztuczna inteligencja nie jest jeszcze wystarczająco zaadaptowana we wszystkich niemieckich firmach. Kraje Europy i świata czasami wyprzedzają Republikę Federalną.
Zdjęcie: panthermedia.net/ipopba

W ramach pierwszego „wskaźnika gotowości AI” firmy Cisco wzięło udział ponad 8 000 firm, w tym ponad 300 w samych Niemczech. Na tle siedmiu innych krajów UE i Wielkiej Brytanii Niemcy plasują się w tej grupie w pierwszej trójce – ale z wyraźną przewagą nad Szwecją i Wielką Brytanią. Wielkiej Brytanii i związał się z Polską. 36% niemieckich firm należy do pierwszej grupy „pacersów” lub drugiej co do wielkości kategorii „followerów”, podczas gdy w Wielkiej Brytanii i Szwecji odsetek ten sięga już 44%.

Jak oczekuje się, że generatywna sztuczna inteligencja będzie napędzać rozwój branży

W skali globalnej Niemcy zajmują mniej więcej średnie miejsce pod względem „gotowości na sztuczną inteligencję”. Konkretne porównanie ma jednak sens tylko z europejskimi sąsiadami, bo tutaj można spodziewać się podobnych standardów samooceny.

W Niemczech jedynie 7% firm należy do grona stymulatorów uznawanych za w pełni przygotowane na sztuczną inteligencję. Na całym świecie wynosi 14%, w Europie i Wielkiej Brytanii 8%. Z kolei w Szwecji 22% firm uważa się za pionierów w zakresie gotowości na sztuczną inteligencję. Jeśli połączyć dwie pierwsze kategorie („pacer” i „chaser”), w ogólnym europejskim rankingu pierwsze miejsca zajmują Wielka Brytania i Szwecja z wynikiem 44%. Niemcy i Polska dzielą trzecie miejsce z 36%. Następne są Włochy (34%), Francja i Hiszpania (po 31%), następnie Szwajcaria (24%) i Holandia (22%).

ChatGPT wywołał boom na sztuczną inteligencję

Uruchomienie ChatGPT w listopadzie 2022 r. zapoczątkowało bezprecedensowy boom w zakresie sztucznej inteligencji. Od tego czasu trwa międzynarodowy wyścig pomiędzy firmami, kto jako pierwszy z zyskiem wykorzysta możliwości sztucznej inteligencji. Obecnie istnieją ogromne różnice w „gotowości AI”. W tym celu Cisco oceniło firmy w 30 krajach na podstawie „pod maską” wymagań dotyczących sztucznej inteligencji, to znaczy przyjrzało się ich strategii, infrastrukturze, przechowywaniu danych, zarządzaniu, wyspecjalizowanemu personelowi i kulturze korporacyjnej pod kątem sztucznej inteligencji.

Pierce Caldwell

„Guru kulinarny. Typowy ewangelista alkoholu. Ekspert muzyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *